onsdag den 1. januar 2014

At pakke er omfattende...

Jeg er typen, der pakker laaaang tid før, jeg egentligt skal afsted. Det har jeg det bedst med - og dog. For det med at være ude i god tid er skam ganske fint, men i virkeligheden kan jeg nå at skrive mange pakkelister og ændre på taskens indhold flere gange, inden jeg rejser. 

Det bedste ved hele det her pakken i taske er, at jeg altid pakker for meget. Yay! Men denne gang, ja, da har jeg virkelig oppet mig. Jeg prøver at begrænse mig selv i min som regel vanvittige pakkestil. Mange pakkelister betyder som regel også meget tøj og for mange ting.  
Jeg mener, jeg skal jo ikke til et uland, men så alligevel. Jeg kan reelt set ikke vide, hvad der findes i de grønlandske "supermarkeder".

Der er dog visse ting, man skal have med, når man pakker til en Grønlandstur på 5 uger: 
VARMT TØJ! 
Jaja, det er ikke vejret, der er forkert - det er påklædningen. Der må være noget om snakken. 
Striktrøjer, vame kjoler, tykke leggings og bukser og voldsomt store vinterstøvler, der kan rumme fem lag strømper. 
 Er der nogen risiko for, at man kommer til at ligne Michelin-manden. Svaret må dertil være: JA! 




Min forældre har foræret mig denne überlækre duffel bag fra North Face. Den er rød - og sindssygt fin. Heldigvis kan og skal den her taske bæres på ryggen. Jeg tænker, det er smartest med en stor rygsæk end en trolley i snelandskabet, som forhåbentligt venter mig/os i Grønland. 




Tykke trøjer er alfa og omega. I'm not kidding. To af trøjerne er oprindeligt min fars - men hva', de har en god størrelse med masser af plads til det tidligere omtalte uldundertøj. Den sidste (den røde med stolpelukning) købte jeg i Oslo for et år tilbage. De skal redde mig fra det kolde vejr - og holde stilen høj!




Sorel-støvler. Nogle kalder dem: Eksklusive gummistøvler. Uanset hvad, holder de mine fødder varme.



Nikon? Du skal forevige min tur til Grønland. Du skal tage smukke billeder af smuk natur og smukke mennesker. JEG GLÆDER MIG! 



MYS MYS 
Vi ses på den anden side - hvis ikke før! 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar